הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה, עם או בלי מילוי נפח מכוון כל כולו לגרום לך להרגיש נוח גם לאחר לידות או שינויי משקל.

עם השנים, העור מאבד מגמישותו הטבעית, כמו גם הרקמות הפנימיות התומכות במבנה החזה הזקור מתרופפות ואיתן החזה כולו.  למותר לציין ששינויים במשקל, הריונות, לידות והנקה מאיצות את ההליך.  בעוד שאצל נשים בעלות חזה קטן שינוי זה יהיה עדין ואולי אף לא יורגש כלל, נשים בעלות חזה גדול עשויות לסבול ממראה חזה נפול ומרוקן.  אם את חשה על בשרך את פגעי הזמן, ומעוניינת בפתרון איכותי להרמת החזה, שיאפשר לך להשיג מראה מוצק ואסתטי וימלא אותך בטחון, ניתוח הרמת החזה מיועד עבורך.

מדוע נשים רבות חוות חזה נפול?  חזה נפול הוא מצב שכיח בנשים, ומתרחש אחרי לידות או בגילאים מבוגרים. לאחר הלידה המצב הזה שכיח במיוחד, שכן בזמן ההריון החזה מתנפח וגדל, ולאחר הלידה וסיום שלב ההנקה, נפח החזה יורד בעוד המעטפת נשארת בגודל הקודם. מלבד זאת, עם השנים עור האישה מתרופף כפי שרואים בכל הגוף. במצב זה, החזה נופל עקב חוסר התאמה בין מעטפת לנפח.  טיפול הרמת חזה מציע התאמה בין מעטפת לנפח, כלומר התאמת המעטפת לנפח השדיים ובמקביל גם הרמת השדיים עצמם, הליך שיעניק להם מראה עגול ומלא.
הרמת חזה - טיפול המותאם באופן אישי לכל מטופלת; קיימות מספר טכניקות טיפוליות בניתוח הרמת חזה, התלויות ברמת צניחת החזה וברצונה האישי של כל אישה.

ד״ר טליסמן, מבצע כמה וכמה סוגים של ניתוחים להרמת חזה, הנבדלים זה מזה באפשרויות, בגודל או בגובה החזה - עם או בלי שתל פנימי, הרמה המלווה בהגדלה או דווקא בהקטנה.  יש מספר שיטות להרמת החזה עם או בלי תוספת מילוי שהעיקרון המנחה הוא עיצוב מעטפת המתאימה לגוף האישה ומילוי אופטימלי של המעטפת בשימוש ברקמת השד הטבעית או בתוספת שתלים.  הבסיס להחלטה איזה שיטה הטובה ביותר מורכב ממספר פרמטרים.  האחד, החשוב ביותר, הינו מצב השד האם הוא צנוח קצת או הרבה, האם התרוקן כליל מתוכן או כלל לא, מבנה בית החזה והמבנה הכללי של המועמדת גבוה יותר או פחות וכדומה.  הפרמטר השני בסדר ולעיתים עולה בחשיבותו על הראשון הינו רצונה של המועמדת למראה אחרי ניתוח; שד גדול יותר, מעוצב אך קטן ועוד.  הפרמטר השלישי בסדר אך לא פחות בחשיבות הוא ההיסטוריה הרפואית המשפחתית והאישית של מחלות שד ממאירות.  מכיוון שאחת משמונה נשים תפתח סרטן שד במהלך חייה יש לנהוג במשנה זהירות בכל מי שההיסטוריה המשפחתית שלו גורמת לסיכון יתר ולהתאים החלטות בהתאם.  יש להבדיל בין ניתוח להרמת חזה שנראה מעט נפול, לבין ניתוח להרמת חזה נפול מאוד.  ככלל ככל שהחזה פחות נפול כך היקף השינוי בעור קטן יותר ויכתיב פחות צלקות.  

ההכנות לקראת הניתוח; לפני הניתוח, ד״ר טליסמן ישוחח, יבדוק אותך ויבחן את ההתאמה לתהליך.  במהלך הפגישה נדון בתוצאות הרצויות, ונבחן איזה סוג ניתוח יעבוד בצורה הטובה ביותר עבורך. בשלבים אלו תוכלי להתייעץ ולשאול את כל השאלות הבוערות בה, וכן לבחון לעומק את כל פרטי הניתוח ותופעות הלוואי האפשריות.
את הניתוח מומלץ לבצע לפחות חצי שנה לאחר הלידה, לאחר שמראה החזה יציב, ומשקל הגוף יציב גם כן.
 

תהליך הניתוח עצמו; אורך הניתוח משתנה ממטופלת אחת לשניה, ונמשך בממוצע כשעתיים עד שלוש שעות.  ניתוח הרמת חזה אומנם מעט יותר מורכב מניתוח הגדלת חזה, אך לרוב ההחלמה ממנו מהירה מאוד. לאחריו אינך צפויה לחוש כאבים חריגים, ועל כן תוכלי לקום מהמיטה ולחזור אט אט לפעילות רגילה. לאחר שבועות ספורים, תוכלי לחזור גם לפעילות גופנית מאומצת יותר.

מה מצפה לך לאחר הניתוח?

  • כאבים בחזה- בימים הראשונים לאחר הניתוח את עלולה לחוש כאבים בחזה, ואזור התפרים עשוי להיות נפוח ואדום. בדרך כלל, ניתן להתגבר בקלות על הכאב באמצעות נטילת משככי כאבים.
     
  • עור יבש- לעיתים קרובות לאחר הניתוח סובלים גם מעור יבש באזור השדיים. על בעיה זו ניתן להתגבר בקלות יחסית באמצעות קרם לחות, אך יש לשים לב לא למרוח אותו על החתכים עצמם.

את תוצאותיו החיוביות של הניתוח, תוכלי לראות כעבור שלושה חודשים לאחר הניתוח. באופן כללי, ככל שהשד קטן יותר, כך ישמרו התוצאות מן הניתוח לאורך זמן רב יותר.

עם זאת, חשוב לסייג ולהדגיש כי תגובת הגוף לניתוח הרמת החזה משתנה ממטופלת למטופלת. למרות שלרוב התוצאה הסופית טובה ומשביעת רצון אצל רוב הנשים, תופעות הלוואי והסיבוכים שעלולים להגרם משתנים בין אישה לאישה. מומלץ להתייעץ עם ד"ר רן טליסמן כדי לדעת ולהבין האם עלולים להיות סיבוכים ומה הן תופעות הלוואי האפשריות במקרה שלך.
 

אם אחרי לידות, שינויי משקל את רוצה מראה שד מוצק ואסתטי, והרגשה בטוחה ונעימה יותר, את מוזמנת לפגישת ייעוץ עם ד"ר רן טליסמן בנוגע לניתוח הרמת חזה.

לייעוץ חייגו: 03-6090660 או השאירו פרטים: